tiistai 31. joulukuuta 2013

Vuosikatsaus vuodesta 2013!

Monissa blogeissa on ollut juttua aika paljon kahdesta asiasta ensiksi siitä että on ihanaa kun tiet on nyt sulanut ja pystyy menemään maastossa hyvin ja sitten toisena on tämä vuosikatsaus jonka minäkin päätin tehdä.

Tammikuu

Tammikuussa kävin Lotalla ratsastelemassa mentiin Lyrrellä paljon pellolla ja kivaa oli! Kiviharjussa ratsastelin Riialla ja Ladyllä, kävin vain kaksi kertaa kiviharjussa, kummatkin oli koulutunteja. Mietin myös kisahevosta tulevalle kaudelle sitä löytämättä. Kävin ekaa kertaa yhdellä meidän luokkalaisella yötä ja meitä oli siellä viisi. Kuvailin paljon Vissyä ja Pottia ja pääsin ekaa kertaa käymään Vissyn mukana raveissa Jyväskylässä. Ratsastelin Vissyn kanssa pellolla ilman satulaa ja toteutin kysymyspostauksen.


Helmikuu

Helmikuussa kävin Apassionatassa, ratsastin Kiviharjussa Zepellä, kaksi kertaa Ladyllä menin taas vain koulutunteja. Tein päiväni kuvina postauksen. Mulla oli myös harjoitus koulukisat Kiviharjussa jotka menin Ladyllä. Ratsastelin paljon Vissyllä pellolla ja helmikun lopussa menin Lotalle. Maastoiltiin jonkun verran ja ratsastun myös Ilonalla kentällä. Hypättiin Lyrrellä ja pidettiin hauskaa. Loppukuusta Emma oli kuvailemassa mua kun olin Vissyllä maastossa.
videolaatu!


Maaliskuu

Maastoilin Vissyllä paljon, ratsastelin sen kanssa pellolla ja kuvailin Pottia. Ratsastin Kiviharjussa koulutunneilla Makalla, Ladyllä ja Zsa Zsalla. Kävin Messilässä laskettelemassa Sirun ja Jennin kanssa. Kävin Helsinki Horse Fair messuilla Kiviharjun kanssa, olin siellä Emman ja Tiian kanssa. Potti oli kuuakuden varsa, ja pääsin sen kanssa ajelulle parinkin otteeseen. Kirjoitin Helmsitä postauksen ja pääsin parin kuukauden hyppytauon jälkeen hyppäämään Zepellä! Oottelin innolla tulevaa Rukan matkaa.


Huhtikuu

Lähdin heti huhitkuun ensimmäisenä päivänä Rukalle, olin siellä viikon ja laskettelin melkein joka päivä, mukavaa oli vaikka kaveria ei ollut mukana. Menin Kiviharjussa koulutunteja ja ratsastin siellä Ladyllä ja Riialla. Kerran kävin estetunnilla ja menin Jallulla. Valmisteltiin meille paljua. Lotta kävi meillä jolloin käytiin kuvailemassa Vissyllä ja ajettiin kärryillä! Kävin muutenkin maastoilemassa Vissyllä paljon. Käytiin Kouvolassa harjoitusraveissa Vissyn kanssa joissa se sijoittuikin toiseksi.


Toukokuu

Kävin Vissyllä useasti maastossa, tein myös videon kerran tallipäivästä. Hoidin Katriinan ihanaa Atu-koiraa tallilla, ratsastin Lyylillä ja neljä kertaa Ladyllä koulua. Käytiin Vissyn kanssa Anttilan raviradalla hiitillä ja kävin Jääkiekon MM-kisoissa Helsingissä katsomassa Suomi-Ranska pelin. Olin Zepellä estetunnilla ja Potin kanssa pari kertaa ajamassa, en kuitenkaan yksin. Vissyllä oli helluntairavit ja kävin niitä katsomassa ja kuvaamassa. Emma tuli meille yöksi jolloin käytiin Vissyllä ajamassa ja sitten olikin Kiviharjussa koulukisat Ladyn kanssa. Menin myös ekaa kertaa Vissyllä pelkillä riimuilla ja mulla oli luokkaretki Repovedellä.


Kesäkuu

Kesäkuussa lähdin heti viikoksi avustamaan Kiviharjuun, mulla oli avustuksen aikana synttärit ja täytin 14 vuotta. Mulla oli yksi koulutunti kesäkuussa ja se oli ekana päivänä, menin sen Ladyllä. Kesäkuussa tuli myös vuosi kuluneeksi siitä kun aloin hoitaa Vissyä ja Pottia. Mulla oli estetunteja Jerryllä (tunti meni tosi huonosti:D), Jallulla ja Patulla. Kävin myös kerran maastossa Kiviharjussa ja menin vauva-Mimmillä. Pari kaveria sain kesäkuussa kuvaamaan mua ja Vissyä, ja lisäksi Vissyllä oli harjoitusravit kouvolassa ja sieltä tuli kakkossija. Olin myös juhannsuviikon Lotalla Pernajassa, Lotta oli kesätöissä eli ponien liikutus oli joltain osin mun vastuulla. Yksi ilta olin myös kasaamassa Vissyn tallilla heiniä, siellä menikin puoleen yöhön :D.

Heinäkuu

Lähdin heti heinäkuun alussa Kiviharjuun leirille mukavalla porukalla! Viikko meni tosi nopeasti hyvässä seurassa ja leiriltä sain taas paljon hyviä musitoja :'). Sijoituin myös ekaa kertaa ikinä leirikisoissa kun Makan kanssa päästiin kolmossijalle! Estetunti mulla oli Lyylin kanssa, jolloin hypättiin tunnin aikana myös pari maastoestettä. Ajeltiin paljon Potilla pellolla sen omsitajan kanssa ja ratsastelin Vissyllä enimmäkseen pelloilla. Vissyllä oli myös kahdet ravit, Anttilassa ja Savitaipaleella. Kävin myös ekaa kertaa Pioneerifestivaaleilla Emman kanssa. Kävin myös Lotalla kun hän oli murtanut jalkansa niin auttelin hevosten liikutuksessa, sitten Lotta tuli meille ja mulla oli koulutunti kiviharjussa jonka menin Ladyllä. Hoideltiin Lotan kanssa yksi viikonloppu Vissyä ja Pottia kahdestaan kun niiden omsitaja oli Kuopiossa kuninkuusraveissa.


Lotta ja Vissy

Elokuu

Pyöräilin ekaa kertaa ikinä Kiviharjuun ja matkaa tuli reilu 20 kilometriä, mulla oli estetunteja Jallulla, Makalla ja Patulla. Koulutunteja mulla oli yksi ja menin Likulla. Olin mökillä yötä ja kävin äidin kanssa Helsingissä ja oltiin flamingossa yötä ja shoppailtiin Jumbossa! Ratsastelin Vissyllä paljon pellolla ja ajeltiin Potin kanssa aika paljon. Tein toivekuvapostaukset blogiin ja Vissyllä oli Lappeessa ravit. Harkitsin elokuussa vakavasti että lopetan blogin kirjoittamisen, mutta täällä ollaan vielä. Vissyllä alkoi pieni yskä.


Syyskuu

Kävin Tykkimäessä ja taas tänäkin kuukautena ratsastelin Vissyllä paljon maastossa ja käytiin ajelulla Potin kanssa pariin otteeseen. Estetunti mulla oli Jerryllä, ja Patulla. Vissyllä oli myös Kouvolassa harjoitusravit joissa se oli taas toinen. Koulutunteja mulla oli yksi ja menin sen Patulla. Kävin myös kiviharjulaisten kanssa Hevoset Stadikalla-tapahtumassa. Yksi viikonloppu meni myös Virossa kiviharjulasiten kanssa, aivan mahtavaa ja ihanaa oli ♥. Sain myös kisata siellä ja menin kisani Tuul-nimisellä ponilla.


Lokakuu

Ratsastelin taas paljon Vissyllä eripituisia lenkkejä, ja monesti mentiin niin että minä ratsastin Vissyllä ja hevosten omsitaja tuli Potilla kärryjen kanssa mukana. Mulla oli estetunteja kiviharjussa kolme ja menin Makalla, Lyylillä ja Jerryllä. Vissy alkoi näyttää tässä vaiheessa paranemisen merkkejä yskästä ja nuhasta. Kävin katsomassa veljeni pelejä Lahdessa ja rakentelin saunaa. Kuukauden kruunasi viikon matka Gran Canarialle Puerto Ricoon. Siellä nautin auringosta ja lämmöstä! Tipuin myös lokakuun viimeisenä päivältä ekaa kertaa ikinä Vissyltä.


Marraskuu

Mulla oli estetunteja kolme, josita kaksi menin Lyylillä ja kerran Riialla. Ratsastelin suht. normaaliin tapaan alku kuukauden Vissyllä, mutta loppukuusta Vissy joutui klinikalle, elämä oli siinä vaakalaudalla ja lopetus oli todella vakavassa harkinnassa, kuitenkiin omistaja päätti yrittää hoitaa Vissyä ja edelleen Vissy on mun elämässä. Marraskuu oli todella epäaktiivinen blogin suhteen, mutta itsekkään en jaksanut välittää ja marraskuu menikin aika huonsoti.


 Joulukuu

Joulukuun alussa Vissy oli tosiaan poissa kuvioista, klinikalla. Useasti sen tila meni parempaan, ja sitten huonompaan eli voitte kuvitella kuinka hermona olin koko ajan! Lopulta poika pääsi kuitenkin kotiin kera lääkkeiden. Olin koulutunnilla Ammilla. Kävin viikoittain aina hoitamassa Vissyä, ja lopulta aloittelin taluttelunkin. Vissyllä lopetettiin lääkitys ja se meni heti huonompaa kuntoon, mutta onneksi tällähetkellä näyttää siltä että se on kunnossa pysyäkseen, mutta edelleen mennään viikko kerrallaan. Tein myös blogiin liebster-postauksen, puhelimen tyhjennys-psotauksen ja kysymyspostauksen. Estetunteja mulla oli kolme ja menin Zepellä, Zsa Zsalla ja Patulla. Kävin myös joulukuussa ekaa kertaa katsomassa Katriinan liikutusponi Kuprua. Joulukuun viimesellä viikolla pääsin ekaa kertaa kuukauteen Vissyn selkään ♥. Fiilisket oli silloin mitä parhaat! Joulu ja uusivuosi näyttää olevan täälläkin lumeton :D.



Tää vuosi on kokonaisuudessa mennyt aika vaihtelevasti, kevät ja kesä oli hyviä mutta syksy on ollut kamalaa aikaa. Välillä tuntuu että mitä täällä olisi järkevä tehdä :D. Olenkin viettänyt tässä pari päivää makaamalla sängyssä ihan koko päivän, valvomalla viiteen, herään joskus päivällä ja makaan koko päivän sängyssä katsoessa TV:tä..Ei tässä siis voi tehdä muuta kun toivoa parempaa uutta vuotta!

Onnellista uutta vuotta kaikille lukijoille ♥!

2 kommenttia:

  1. Toivottavasti Vissy pysyy kunnossa, ja hyvää uutta vuotta sinullekkin! :)

    VastaaPoista